Sunday 29 July 2018

IKUTI 5 TIPS BAKAR LEMAK UNTUK KURUS DENGAN SUPLEMENT SHAKLEE

  JOM IKUTI 5 TIPS CARA BAKAR LEMAK UNTUK KURUS 
                        DENGAN SUPLEMENT SHAKLEE



Kebanyakan rakyat Malaysia memiliki saiz badan yang besar. Yela, sebab malaysia kan kaya dengan makanan yang sedap dan tempat makanan yang menarik. Jadi bila kita dapat menikmati makanan yang sedap, mungkin kita lupa ia akan membuatkan berat badan akan naik dan terus naik.

Bila dah naik berat badan, gemuk mula la risau, macam mana nak kurus, macam mana nak diet. Mula la ada yang diet dengan cara tidak betul. Kalau kita diet dengan cara tidak betul atau diet tak seimbang, boleh mengundang penyakit juga. Ada setengah yang terlampau berdiet, tak sentuh langsung nasi, air manis tak minum, cuba control pemakanan. Tapi itu bukan caranya, sebab dengan cara diet yang tak seimbang boleh menyebabkan metabolisma badan menurun, kekurangan protein badan akan jadi lemah, tak bermaya serta boleh terjadinya gastrik.

Ada juga sesetengah orang yang tidak kisah dengan berat badan. Mungkin ada yang berfikir tak kisah bila berat badan naik, gemuk. Makan apa sahaja tanpa memikir kan masalah yang akan timbul kelak. Tapi anda semua tahu tak risiko yang akan dihadapi jika berat badan terlampau mendadak naik. Boleh menghidapi penyakit yang berbahaya seperti diabetis, kencing manis, kolestrol tinggi boleh menyebabkan sakit jantung.

CARA-CARA UNTUK KURUS DAN BAKAR LEMAK DEGIL

1- Setkan minda untuk kurus
2- Pelajari ilmu tentang kalori
3- Makan dalam kuantiti yang kecil
4- Elakkan makan pada waktu malam
5- Elakkan makanan dan minuman yang bergula / bergas
6- Tukar kepada makanan yang rendah lemak
7- Banyakkan makan buah-buahan
8- Banyakkan minum air masak sekurang-kurangnya 8 gelas setiap hari.
9- Lakukan aktiviti yang boleh mengeluarkan peluh seperti berjoging, bersenam, banyakkan berjalan agar banyak menggunakan tenaga untuk keluarkan peluh.
10- Jaga emosi, jauhi stress

Selain itu, anda juga boleh membakar lemak untuk kurus dengan hanya memakan suplement. Disini Nur akan kongsikan 5 suplement shaklee untuk membakar lemak dan kelihatan kurus tanpa berdiet. 

1- HERB LAX
Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya dapat membantu menyingkirkan toksin dari usus. Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Selain itu, ia membantu masalah sembelit serta merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.

2- PEPPERMINT GINGER SHAKLEE
Mempunyai gabungan kombinasi 4 herba dari barat dan timur. Terdiri daripada halia, pudina, jintan manis dan bunga lawang. Peppermint ginger membantu membuang angin lebihan dalam usus. Ia juga dapat membantu mengurangkan rasa sakit pada abdominal dan kembung perut akibat angin atau salah makan.

3- ALFALFA COMPLEX
Memounyai 1001 khasiat yang juga merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Ia dapat membantu dalam merawat masalah sembelit, masalah penghadaman serta dapat mengurangkan masalah gastrik. Ia sangat sesuai dijadikan sebagai detox kerana membantu dalam menyahkan toksik dalam tubuh.

4- DTX COMPLEX
Mengandungi bahan ekstrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik, ekstrak daripada schizandra dan cendawan reishi (herba yang kaya dengan antioksida), dandelion, kunyit dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu). Ia membantu dalam merendahkan paras gula dalam darah. Penting untuk metabolisma lemak serta merembeskan jus hemperdu ke dalam usus kecil untuk mencernakan lemak.

5- LECITHIN
Diekstrak daripada kacang soya organik. Fungsi nya adalah untuk mengemulsi atau memecahkan lemak terutama kolestrol. Ia akan membakar lemak dengan lebih cepat jika disertakan dengan senaman. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak serta mendapat kesan perlangsingan yang seimbang. Bukan itu sahaja, ia mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan darah serta membantu mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolestrol.

Ok, setakat ini Nur kongsikan tentang 5 tips menggunakan suplement untuk bakar lemak dan ingin kelihatan kurus, langsing. Bukan apa, jika lemak terhindar dari terkumpul dalam badan, ia akan dapat mengurangkan risiko untuk hidapi penyakit yang berbahaya serta badan kita akan jadi ringan dan mudah bergerak dengan pantas ke mana sahaja.

Jika anda berminat tentang produk shaklee atau tentang apa sahaja pasal suplement shaklee boleh contact Nur di talian :-
018-7726988

ATAU LAYARI BLOG NUR
www.nurfarihahaz89.blogspot.com

No comments:

Kenapa protein berasaskan tumbuhan menjadi pilihan yang lebih baik

                               KENAPA PROTEIN BERASASKAN TUMBUHAN MENJADI                                                         PILIHAN  ...