Tuesday 1 May 2018

Kulit Cantik Dengan Vitamin C

                                                 INGINKAN KULIT YANG 
                             CANTIK DENGAN VITAMIN C

      Mesti ramai yang inginkan kulit yang cantik. Tidak kira wanita mahupun lelaki baik yang muda ataupun yang berusia. Semua nak kulit cantik, putih mulus, gebu kan. Tapi tidak tahu cara macam mana nak kulit cantik. Bermacam-macam produk dah cuba. Berhabis duit beribu-ribu tapi hasil nya tidak memuaskan. 

  Malu dengan orang sekeliling. Cemburu dengan kecantikan orang lain. Nak tengok cermin pun rasa hampa dengan kulit wajah yang kusam, berjerawat, parut jerawat yang ketara. Eh jangan risau semua itu, ada jalan penyelesaiannya. Yang penting konsisten. Meh sini Nur share kan sikit bab kecantikan melalui pemakanan Vitamin C je. 

APA ITU VITAMIN C 

Vitamin C adalah vitamin yang penting fungsinya untuk tubuh badan kita. Fungsi utamanya sebagai antioksida yang baik. Ia juga memainkan peranan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya semua yang membentuk tubuh anda. Oleh itu, Vitamin C perlu diambil setiap hari bagi memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan.
PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C YANG LAIN

1) Vitamin C shaklee ini diperbuat daripada ekstrak jagung, oleh itu ia selamat dimakan oleh orang yang menghidap gastrik.

2) Merupakan vitamin C  pertama  yang Semulajadi dan bertindak secara ‘Sustained Release' atau dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan Vitamin C sentiasa berada dalam badan kita.

3) Ia akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat iaitu 1.5mg setiap jam. 

4) Vitamin C ini adalah merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkannya melalui air kencing.

5) Membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta kulitnya. 

6) Diperkaya dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi kebersanan nya.

KENAPA KITA PERLU MENGAMBIL VITAMIN C SETIAP HARI

* Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri
* Tubuh kita akan kehilangan vitamin C  semasa melakukan aktiviti harian.
* Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress).
* Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
* Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.
* Pengambilan vitamin C Shaklee secara berterusan mampu meberikan kesan positif kepada badan kita, terutamanya dari segi kecantikan..

MANFAAT VITAMIN C KEPADA KULIT

  • Mencerahkan kulit, membuat kulit sihat dan bercahaya
  • Memperbaiki tekstur kulit yang kusam dan pucat
  • Melindungi kulit dari radikal bebas
  • Mengurangkan proses pigmentasi akibat pengaruh UV B
  • Meningkatkan sintetis kolagen
  • Sebagai antioksidan
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit




KEPENTINGAN VITAMIN C PADA TUBUH 

~ Mencegah Stroke
 Ada banyak bukti bahawa diet tinggi antioksidan yang kaya buah dan sayuran membantu mengurangkan penyakit kardiovaskular. Tetapi yang lebih penting pengambilan vitamin C
dalam tubuh mereka, risiko untuk menderita stroke (terutama pada wanita) semakin menurun.

~ Melawan Kanser 
Beberapa penelitian menunjukkan bahwa beberapa wanita yang megambil banyak vitamin C dari makanan seperti buah-buahan atau sayur (bukan suplemen), memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara 

~ Meningkatkan Mood 
Kekurangan vitamin C dapat menyebabkan perubahan psikologis. Peneliti dari McGill University menunjukkan bahawa pemberian suplemen vitamin C (500 mg dua kali sehari) bagi pesakit mental yang kekurangan vitamin C, secara signifikan membantu meningkatkan mood mereka.

~ Untuk Kurus 
Vitamin C diperlukan untuk membantu memecahkan lemak yang tersimpan dan menukarnya kepada tenaga. 

~ Membaiki kulit 
Vitamin C adalah antioksidan yang paling banyak diperlukan kulit, di mana ia membantu meneutralkan radikal bebas yang menumpuk akibat sinar matahari dan usia. "Pemberian vitamin C yang dikombinasi dengan bahan lain, memperbaiki beberapa tanda-tanda penuaan termasuk garis-garis halus, pigmentasi tidak merata, warna kulit dan tekstur.

~ Demam Dan Asma  
Pengambilan Vitamin C pada masa selesema tidak akan merawatnya dengan kadar serta merta, namun jika diambil secara konsisten, ia mampu mengurangkan frekuensi, tempoh masa dan demam kita lebih mild jika dibandingkan dengan tidak mengambil vitamin C. Menurut kajian, ia turut mengurangkan risiko untuk sakit yang lebih kronik seperti asma, pneumonia dan jangkitan paru-paru.

~ Vitamin Tambahan Untuk Pesakit Kencing Manis
Pengambilan insulin bersama-sama vitamin C akan meningkatkan sensitiviti terhadap insulin dan meningkatkan fungsi saluran darah, seterusnya mengurangkan risiko untuk mendapat penyakit yang lebih kronik akibat diabetes.

 Tahukah Anda ?? 

Sustained Release Vita-C adalah 100% semulajadi, halal, selamat dan berkesan kerana semua produk shaklee menjalani ujian-ujian klinikal (ujian ke atas manusia) sebelum dipasarkan. Jika diambil 2 kali sehari (2 biji sehari), Sustained Release Vita-C dapat mengekalkan paras Vitamin C plasma selama lebih 24 jam. Selain itu, Sustained Release Vita-C merupakan vita-C semulajadi pertama didunia yang bertindak secara "Sustained Release". Iaitu pelepasan vitaminc secara perlahan-lahan dan berterusan setiap 5 jam dalam tempoh 24 jam. Di mana setiap 5 jam sebanyak 100mg daripada 1 bij tablet (mengandungi 500mg Vitamin C) yang bersamaan 7 1/2 biji oren dilepaskan ke dalam badan.




 Nur pun pengemar vitamin C ini.. Sebab nak kulit lagi cantik Nur amalkan ambil Vitamin C dengan ESP sekali tau. Serius cakap memang berkesan ambil set kecantikan shaklee ni (ESP + Vitamin C). Siapa yang hendak kulit cantik,mulus,gebu boleh je hubumgi Nur di talian :~

                                      Whatsapp / Telegram : 013-5048258
                                                     Fb : Nur farihah II
                                                Instagram : nur_farihah89
                                         Blog : www.nurfarihahaz89.blogspot.com 
        atau tekan je link ni    http://www.wasap.my/+60135048258/jomcantik

 


 
 


 
 





No comments:

Kenapa protein berasaskan tumbuhan menjadi pilihan yang lebih baik

                               KENAPA PROTEIN BERASASKAN TUMBUHAN MENJADI                                                         PILIHAN  ...