Sunday 6 May 2018

KEBAIKAN DAN FUNGSI VIVIX

                                              KETAHUI RAHSIA VIVIX 
                 YANG RAMAI TIDAK TAHU FUNGSINYA

    Hari ini, Nur akan kongsi tentang fungsi dan kebaikan Vivix dan keunikan vivix ini yang boleh membantu pelbagai penyakit seperti mengawal paras gula, kencing manis, memberi tenaga serta bantu pemulihan kanser, melancarkan darah pesakit stroke dan menurunkan simptom gout. 

Apa Itu Vivix?? 

Vivix adalah satu penemuan Revolusionari dalam Anti Penuaan pada Tahap Sellular. Vivix merupakan supplemen Anti Penuaan yang terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee, iaitu Syarikat Nombor 1 supplemen makanan di Amerika. 

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

 Didalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada empat mekanisma penting penuaan pada tahap sellular.
 
* Membantu melindungi dan memperbaiki sel DNA kita
* Mengaktifkan satu pengawalan genetik utama dengan menolong melambatkan penuan di 
  tahap sel
* Membantu meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.
* Penimbunan Protin AGE - Protin AGE adalah bendasing yang terhasil akibat dari lebihan  
  GULA dan protin. Ramuan vivix dengan 10kali ganda lebih kuat dari resveratrrol berjaya  
  melambatkan pembentukan protin AGE ini.

Hasil Kajian dan perbandingan ORAC ( Oxygen Radical Absorbaance Capacity Test) antara Red Grapes, Strawberry, Orange, Blackberries, Bluberries lihat dan Anggur Muscadine ternyata Kuasa Anti Oksidan yang terdapat pada Anggur Muscadine mempunyai tahap yang lebih tinggi dari yang lain.
 ISI KANDUNGAN VIVIX SHAKLEE

1) Muscadine Grape 

Merupakan anggur semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom,iaitu 20 kromosom dan kerana inilah ianya mempunyai lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh. Ia juga mempunyai ciri ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti bakteria. Anggur muscadine ini ada Resveratrol 6kali lebih tinggi daripada anggur biasa. Sebab itu la, shaklee tidak memilih anggur biasa.

2) Purple Carrot

Lobak ungu mengandungi antioksidan yang lebih tinggi dari lobak merah dan mempunyai ciri-ciri anti-radang. Ini membuatkan ia sangat berguna dalam rawatan artritis. Didapati ia juga mengandungi cirri-ciri anti-virus, antiseptik dan antimikrob, dan mengandungi antikarsinogen dan beta kerotena.

Antikarsinogens membantu mengurangkan risiko kanser dan juga membantu untuk melawan sel-sel kanser yang sedia ada di dalam badan kita. Lobak ungu mengandungi dos yang tinggi Vitamin A, yang membantu untuk mengelakkan arteri tersumbat dan membantu mencegah strok. Ia juga mengandungi vitamin B, C dan E serta pectate kalsium, yang merupakan sumber serat yang sangat baik, dan ia membantu untuk menurunkan paras kolesterol. Sebab itu lobak ungu ni sesuai untuk diet juga.

Lobak ungu juga terkenal untuk menyuburkan rambut, kulit dan kuku, dan juga sangat membantu dalam meningkatkan kualiti susu ibu. Ia juga mengandungi satu bentuk kalsium yang lebih mudah dihadam oleh badan kita berbanding sumber-sumber lain.

3) Europe Eldeberry (Sambucus Nigra)

Elderberry bermanfaat dalam menurunkan kolesterol, memperbaiki penglihatan, meningkatkan sistem imunisasi, meningkatkan kesihatan jantung dan untuk batuk, selesema, flu, jangkitan bakteria dan virus dan tonsilitis. Selain itu, ia kaya dengan Vitamin A, B, C serta mengandungi Tannin, Asid Amino, Flavonoid, Kerotenoid, sedikit Julap, Diuretik dan Diaforetik.

Kajian para saintis juga menunjukkan anthocyanin elderberry meningkatkan fungsi imun dengan meningkatkan pengeluaran cytokines. Ia merupakan protein unik yang bertindak sebagai ‘utusan’ dalam sistem imun untuk membantu mengawal tindak balas imun, seterusnya membantu untuk mempertahankan badan terhadap penyakit. 

4) Polygonum Cuspidatum

Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang juga dikenali banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Merupakan sumber komersial Resveratrol, yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplemen anti-penuaan seperti resveratrol. Resveratrol ini yang membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kolesterol, tekanan darah rendah, meningkatkan prestasi olahraga, dan menggugurkan kilo yang tidak diingini. Ada juga beberapa kajian menunjukkan resveratrol di dalam Polygonum Cuspidatum mampu mencegah tumor.


 KELEBIHAN VIVIX SHAKLEE

* Menggalakkan penuan yang lebih sihat, awet muda dan anti penuaan
* Membantu mengelakkan kanser-memberi tenaga melawan kanser, 
   merencatkan sel kanser dari terus merebak.
* Menurunkan risiko sakit jantung dengan melindungi jantung dan menggalakkan
   jantung bekerja dengan lebih efisyen.
* Mengawal tekanan darah
* Mengurangkan komplikasi akibat kencing manis / diabetis
* Menurunkan rintangan insulin
* Menyokong kesihatan sendi dan saraf termasuk bell parsy
* Melambatkan simptom alzheimer
* Membantu pesakit parkinson
* Membantu mempercepatkan pemulihan pesakit strok dan angin ahmar
* Meningkatkan kekuatan sistem imun
* Menyahtoksin dari badan dan membantu mengurangkan habit merokok
* Menggalakkan kesihatan keseluruhan badan
* Mencantikkan dan meremajakan kulit
* Membantu proses menurunkan berat badan dan detox dengan lebih berkesan

KESAN DAN TESTIMONI SELEPAS MENGAMALKAN VIVIX SHAKLEE

Jangan tunggu lagi jika anda sudah menunjukkan simptom2 penyakit kronik. Cegah sebelum terlambat. Sayangilah diri anda. Untuk dapatkan Vivix, anda boleh hubungi saya di Talian :~

                                013-5048258 Nur (Whatsapp / Telegram)
                                                      FB : Nur Farihah II
                                              Instagram : nur_farihah89 
                               Email : farihahfathiah1989@gmail.com 
                                Blog : www.nurfarihahaz89.blogspot.com 
                     Order Shaklee Online dan Pos keseluruh Malaysia
 Cod Kawasan :  Ipoh, Tanjung Rambutan, Chemor, Gunung Rapat, Simpang Pulai dan
                              sekitarnya.

No comments:

Kenapa protein berasaskan tumbuhan menjadi pilihan yang lebih baik

                               KENAPA PROTEIN BERASASKAN TUMBUHAN MENJADI                                                         PILIHAN  ...